Höga betyg vid årets kundnöjdhetsrapport
Vi är glada över att presentera resultatet av vår kundundersökning för det gångna året. Undersökningen har genomförts för att mäta våra resenärers upplevelse av vår verksamhet, som i detta fall inkluderar våra trafikledare, busschaufförer, busskvalitet och trafiksäkerhet.
Respondenterna har fått möjlighet att svara på enkäter efter genomförd resa och de svarande består av representanter från 20 företag, föreningar och andra organisationer.
Hur nöjda är ni med bemötande och kompetens från våra trafikledare?
Betygsskala 1 (inte nöjd) till 3 (mycket nöjd)
Vår trafikadministration har fått högsta betyg av samtliga svarande, 3 av 3.
Var busschauffören till er belåtenhet och fullgjorde sina uppdrag på förväntat och utlovat sätt?
Betygsskala 1 (mindre bra) till 3 (mycket bra)
Våra busschaufförer har också fått ett mycket högt betyg, 2.9 av 3.
Vad tycker ni om kvalitén på bussen?
Betygsskala 1 (inte nöjd) till 3 (mycket nöjd)
Våra resenärer har även varit nöjda med bussarnas kvalitet, med betyget 2.9 av 3.
Ur trafiksäkerhetssynpunkt, hur upplevde ni resan?
Betygsskala 1 (otrygg) till 3 (mycket trygg)
Vi har fått ett betyg på 2.95 av 3 för vår trafiksäkerhet.
Undersökningen visade också att Smålandsbussen får ett genomsnittligt helhetsbetyg på 4.95 av 5 stjärnor från våra resenärer, där 100% av de svarande rekommenderar oss till andra grupper som behöver en busstransport.
Vi är mycket nöjda med resultatet av årets kundnöjdhetsrapport. Resultatet ger oss möjlighet att fortsätta fokusera på att leverera en högkvalitativ service till våra resenärer och vi ser fram emot att fortsätta med detta under 2023.
Vi riktar ett stort tack till alla som deltagit i undersökningen och som rest med oss under 2022.